tel: | 541 216 890 |
fax: | 541 217 163 |
e-mail: | poptavka@enweb.cz |
každý pracovní den 9:00 - 16:00 hod. |
Všeobecné obchodní podmínky vymezují základní obchodní vztahy mezi společností enDetail, s.r.o. a jijich odběrateli. Pročtěte si prosím pozorně následující řádky. Pokud jste něčemu nerozuměli, máte dotaz nebo připomínku, neváhejte nás kontaktovat na přímé telefonní lince 541 216 890.
1. Všeobecné obchodní podmínky společnosti enDetail, s.r.o., se sídlem Brno – Žabovřesky, Minská 899/26, 616 00, IČ 277 55 941, zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Brně, oddíl C, vložka 56882 (dále také jen jako „VOP") stanovují základní pravidla, která jsou uplatňována pro obchodní vztahy mezi enDetail, s.r.o. a fyzickými nebo právnickými osobami využívajícími jejích služeb, zboží nebo produktů.
2. Výklad pojmů Pojmy psané s uvozením mají význam definovaný v tomto odstavci Úvodních ustanovení.
3. "Dodavatel" vydává tyto "VOP" na základě a v souladu s ustanovením § 273 zákona č. 513/1991 Sb. v platném znění. Tyto. "VOP" jsou součástí "Smlouvy" za předpokladu, že na ně "Smlouva" odkazuje nebo jsou ke "Smlouvě" přiloženy.
4. V případě, že "KOP" upravují totožnou věc odlišně od těchto "VOP", mají před "VOP" přednost ustanovení "KOP".
5. V případě, že "Smlouva" upravuje totožnou věc odlišně od těchto "VOP" nebo "KOP", mají přednost ustanovení "Smlouvy".
6. "Dodavatel" je oprávněn tyto "VOP" kdykoli měnit, doplňovat nebo je zrušit vydáním nových "VOP". "Dodavatel" obvykle o změně nebo o vydání nových "VOP" informuje stávajícího "Zákazníka" vhodným způsobem nejpozději třicet (30) dnů před nabytím účinnosti příslušné změny "VOP" nebo před vydáním nových "VOP". "Dodavatel" zveřejní změněné nebo nové "VOP" ve svých provozních prostorech a rovněž na internetových stránkách www.endetail.cz nejpozději v den nabytí jejich účinnosti. Platné a účinné "VOP" jsou vždy k dispozici v provozovnách "Dodavatele", případně na internetových stránkách www.endetail.cz.
7. "Dodavatel" je oprávněn kdykoli změnit svůj "Sazebník" a "Sazebník zboží". Změny "Sazebníku" anebo "Sazebníku zboží" jsou vydávány formou "Oznámení". Na požádání "Zákazníka" "Dodavatel" "Zákazníkovi" platný a účinný "Sazebník" zašle formou elektronické zprávy na "Zákazníkem" sdělenou emailovou adresu nebo v písemné podobě prostřednictvím držitele poštovní licence.
8. "Zákazník" souhlasí s tím, že "Dodavatel" je oprávněn nahrávat telefonické hovory týkající se poskytování "Služeb", provádění "Individuálních zakázek" a dodávání "Produktů" a "Zboží" jeho osobou a záznamy těchto hovorů uchovávat zejména pro účely vyřízení případných "Reklamací" anebo případných trestních řízení anebo soudních či rozhodčích řízení proti "Zákazníkovi". "Zákazník" dále souhlasí s tím, že "Dodavatel" je oprávněn monitorovat své provozní prostory pomocí kamerových systémů a tyto záznamy uchovávat pro potřeby případných "Reklamací" anebo trestních řízení nebo soudních či rozhodčích řízení se "Zákazníkem. "Zákazník" souhlasí s tím, že "Dodavatel" je oprávněn záznamy telefonických hovorů týkajících se poskytování "Služeb", provádění "Individuálních zakázek" a dodávání "Produktů" a "Zboží" jeho osobou a záznamy kamerových systémů použít k prosazení svých práv nebo zájmů v řízení před soudem, rozhodcem nebo i v trestním řízení jako důkazní prostředek. "Dodavatel" je však o skutečnosti, že jeho provozní prostory jsou monitorovány, záznamy kamerových systémů uchovávány a telefonické hovory nahrávány, povinen "Zákazníka" vždy předem informovat. Zvukové anebo obrazové záznamy dle tohoto odstavce je "Dodavatel" oprávněn uchovávat po dobu dle svého uvážení nezbytně nutnou.
9. "Dodavatel" je oprávněn při obchodních jednáních používat zvuková anebo obrazová nahrávací zařízení pro účely zvyšování kvality služeb. Dodavatel" je oprávněn záznamy zvukových anebo obrazových zařízení dle předchozí věty použít k prosazení svých práv nebo zájmů v řízení před soudem, rozhodcem nebo i v trestním řízení jako důkazní prostředek. "Dodavatel" je však povinen před jednáním "Zákazníka" upozornit na tuto skutečnost, pokud budou uvedená zařízení použita. Zvukové anebo obrazové záznamy z obchodních jednání je "Dodavatel" oprávněn uchovávat po dobu dle svého uvážení nezbytně nutnou.
1. "Dodavatel" je oprávněn požadovat od "Zákazníka" prokázání jeho totožnosti občanským průkazem nebo jiným dokladem totožnosti obsahujícím fotografii a jedná-li se o "Zástupce zákazníka", je "Dodavatel" oprávněn po něm požadovat prokázání vazby na "Zákazníka" doložením písemné plné moci opravňující "Zástupce zákazníka" k jednání za "Zákazníka". "Dodavatel" je oprávněn si pořídit kopii dokladu totožnosti anebo plné moci dle předchozí věty pro účely jejich založení do zakázkového listu.
2. "Dodavatel" je oprávněn požadovat od "Zákazníka" originál nebo ověřenou kopii výpisu z obchodního rejstříku ne staršího než jeden (1) měsíc, pokud je "Zákazník" zapsán v obchodním rejstříku, nebo originál nebo úředně ověřenou kopii výpisu z živnostenského rejstříku ne staršího než jeden (1) měsíc v případě fyzické osoby – podnikatele, který není zapsaný v obchodním rejstříku. "Dodavatel" je oprávněn si pořídit kopii listin dle předchozí věty pro účely jejich založení do zakázkového listu.
3. Místem plnění je sídlo a případně provozovny "Dodavatele".
4. Za "Dodavatele" vystupují v právních záležitostech jeho jednatelé nebo "Dodavatelem" písemně pověření zaměstnanci, případně zmocnění právní zástupci. Ve věcech technických jsou jednotlivá pověření specifikována ve "Smlouvě". Pokud nejsou ve "Smlouvě" pověření uvedena nebo specifikována, jsou oprávněni tyto záležitosti řešit pouze jednatelé "Dodavatele".
5. "Dodavatel" je povinen zajistit odstranění vad na "Zakázce" oznámených "Zákazníkem" formou "Reklamace" v době trvání "Záruky" na vlastní náklady ve lhůtě stanovené "Smlouvou" nebo "KOP", jinak ve lhůtě 30-ti dnů ode dne doručení "Reklamace".
6. Na "Zboží" dodané skrze prostředky dálkové komunikace "Zákazníkovi", který je koncovým uživatelem (spotřebitelem) "Zboží" a současně není podnikatelem, je "Dodavatelem" poskytována zákonná "Záruka" a právo na vrácení "Zboží" bez udání důvodu do 14 dnů od dne jeho převzetí.
7. "Zákazník" je oprávněn průběžně kontrolovat postup zpracování a průběh "Dodávky".
8. "Zákazník" je povinen projednávat s "Dodavatelem" veškeré změny a úpravy "Dodávky". "Zákazník" je dále povinen poskytovat "Dodavateli" veškerou "Dodavatelem" požadovanou součinnost, aby mohl "Dodavatel" provést "Dodávku" v "Termínu". V případě, že "Zákazník" bude v prodlení s poskytnutím součinnosti "Dodavateli" po dobu delší než dva (2) pracovní dny, je "Dodavatel" oprávněn jednostranně změnit (posunout) "Termín" takovým způsobem, aby to vyhovovalo jeho provozním a časovým možnostem, a "Zákazník je povinen takovou změnu "Termínu" respektovat a vyslovit s ní souhlas. S tím "Zákazník" projevuje svůj bezvýhradný souhlas. O posunutí "Termínu" je "Dodavatel" povinen "Zákazníka" informovat odesláním oznámení o posunutí "Termínu" na adresu sídla nebo místa podnikání nebo trvalého bydliště "Zákazníka" uvedenou ve "Smlouvě". Jestliže "Zákazník" nevysloví se změnou "Termínu" svůj souhlas ani ve lhůtě deseti (10) dní ode dne odeslání oznámení o jeho změně "Dodavatelem", dopouští se tím závažného porušení "Smlouvy".
9. Je-li předmětem "Dodávky" poskytnutí "Služby", považují se všechny povinnosti "Dodavatele" ze "Smlouvy" za splněné v den, kdy je "Dodavatel" poskytování "Služby" v souladu se "Smlouvou" dokončil.
10. Je-li předmětem "Dodávky" prodej "Zboží", považují se všechny povinnosti "Dodavatele" ze "Smlouvy" za splněné v den, kdy "Dodavatel" předal "Zboží" "Zákazníkovi" nebo odeslal "Zboží" na adresu sídla nebo místa podnikání nebo trvalého bydliště "Zákazníka" uvedenou ve "Smlouvě"
11. Je-li předmětem "Dodávky" dodání "Produktu" nebo provedení "Individuální zakázky", považují se všechny povinnosti "Dodavatele" ze "Smlouvy" za splněné v den, kdy "Dodavatel" "Produkt" nebo "Individuální zakázku" dokončil a je připraven "Produkt" nebo "Individuální zakázku" předat "Zákazníkovi".
12. O předání a převzetí dokončené "Individuální zakázky" a o předávní a převzetí "Produktu" sepíší "Smluvní strany" písemný zápis v podobě předávacího protokolu. Předání a převzetí "Produktu" a "Individuální zakázky" musí být osobně přítomen "Zákazník" nebo "Zástupce zákazníka" a zástupce "Dodavatele". V předávacím protokolu se uvedou i případné vady a nedodělky spolu s uvedením termínu, do kdy je "Dodavatel" povinen vytknuté vady odstranit, jinak se má za to, že "Dodávka" je bez vad.
13. "Zákazník" není oprávněn odmítnout převzetí "Produktu" a je povinen jej převzít, ledaže "Produkt" vykazuje zřejmé vady. Jestliže "Zákazník" odmítne dokončený "Produkt" převzít, i když tento nevykazuje žádné zřejmé vady, je povinen a zavazuje se zaplatit "Dodavateli" smluvní pokutu ve výši 0,05 % denně z ceny "Produktu" včetně DPH za každý započatý den prodlení se splněním své povinnosti k jeho převzetí. Skutečnost, že "Zákazník" "Produkt" nepřevzal, nemá žádný vliv na jeho povinnost "Produkt" "Dodavateli" uhradit.
14. "Zákazník" není oprávněn odmítnout převzetí dokončené "Individuální zakázky" a je povinen ji převzít, ledaže "Individuální zakázka" vykazuje zřejmé vady. Jestliže "Zákazník" odmítne dokončenou "Individuální zakázku" převzít, i když tato nevykazuje žádné zřejmé vady, je povinen a zavazuje se zaplatit "Dodavateli" smluvní pokutu ve výši 0,05 % denně z ceny "Individuální zakázky" včetně DPH za každý započatý den prodlení se splněním své povinnosti k jejímu převzetí. Skutečnost, že "Zákazník" dokončenou "Individuální zakázku" nepřevzal, nemá žádný vliv na jeho povinnost "Individuální zakázku" "Dodavateli" uhradit.
15. "Dodavatel" a "Zákazník" jsou povinni se navzájem neprodleně informovat o existenci všech překážek majících vliv na dodržení jejich závazků stanovených "Smlouvou", které vznikly nezávisle na jejich vůli a v době uzavření "Smlouvy" nebyly objektivně předvídatelné.
16. Nebezpečí škody na "Dodávce" přechází na "Zákazníka"
17. Pohledávky za "Služby", "Produkty" nebo "Individuální zakázky"
18. Pohledávky za zboží poskytnuté "Dodavatelem"
19. "Dodavatel" je oprávněn započíst jakékoliv své splatné peněžité pohledávky za "Zákazníkem" proti jakýmkoliv peněžitým pohledávkám "Zákazníka" za "Dodavatelem", bez ohledu na to, zda jsou tyto pohledávky "Zákazníka" splatné či nikoliv. "Dodavatel" je oprávněn vůči "Zákazníkovi" započíst i promlčené pohledávky.
20. "Dodavatel" je oprávněn postoupit anebo převést práva a povinnosti ze "Smlouvy" na třetí osobu bez předchozího souhlasu "Zákazníka".
21. "Zákazník" výslovně prohlašuje a souhlasí s tím, že "Dodavatel" je oprávněn postoupit jakoukoli svou i dosud nesplatnou pohledávku za "Zákazníkem" třetí osobě. "Zákazník" není oprávněn postoupit svou pohledávku za "Dodavatelem" třetí osobě bez předchozího písemného souhlasu "Dodavatele".
22. "Zákazník" není oprávněn jednostranně započíst žádné své pohledávky proti pohledávkám "Dodavatele" vyplývajícím ze "Smlouvy" anebo "VOP" nebo "KOP" či jiné smlouvy ani uplatnit vůči "Dodavateli" zadržovací právo. "Zákazník" je oprávněn postoupit anebo převést práva a povinnosti ze "Smlouvy" na třetí osobu pouze s předchozím písemným souhlasem "Dodavatele".
23. "Smluvní strany" se zavazují doručovat si vzájemně písemnosti v souvislosti se "Smlouvou" vždy na adresu sídla "Dodavatele" adresu trvalého bydliště "Zákazníka", je-li "Zákazník" koncovým uživatelem, sídla "Zákazníka", je-li "Zákazník" zapsán v obchodním rejstříku, místa podnikání "Zákazníka", je-li "Zákazník" podnikatelem nezapsaným v obchodním rejstříku, nebo na jinou adresu uvedenou ve "Smlouvě", která je adresou pro doručování. Jakákoli změna adresy pro doručování "Zákazníka" vyvolává vůči "Dodavateli" účinky od okamžiku, kdy je s ní "Dodavatel" písemně (doporučeným dopisem) obeznámen. Smluvní strany výslovně a bezvýhradně ujednávají pro případ, že si smluvní strana, které je (bude) doručována jakákoli písemnost, zejména odstoupení od "Smlouvy" nebo daňový doklad – faktura, tuto nepřevezme, že se má za to, že písemnost je jí doručena třetí (3.) den následující po dni, v němž byla předána k poštovní přepravě za účelem jejího doručení.
1. "Dodavatel" je oprávněn odmítnout uzavření "Smlouvy" se "Zákazníkem" zejména v případech, kdy by provedením "Dodávky"" mohlo dojít k porušení platných obecně závazných právních předpisů nebo bude-li se "Dodavatel" důvodně domnívat, že by uzavřením "Smlouvy" došlo ke střetu zájmů mezi "Dodavatelem" a "Zákazníkem" nebo mezi různými "Zákazníky" "Dodavatele".
2. "Zákazník" může odstoupit od "Smlouvy" bez udání důvodu pouze v případě, zaplatí-li "Dodavateli" odstupné ve výši hodnoty "Dodavatelem" dosud provedených prací na "Zakázce". Hodnotu "Dodavatelem" dosud provedených prací na "Zakázce" je oprávněn jednostranně stanovit "Dodavatel" a "Zákazník" je povinen takto určenou hodnotu dosud provedených prací respektovat.
3. Odstoupení od "Smlouvy" je účinné dnem doručení oznámení o odstoupení druhé "Smluvní straně".
4. Veškeré ze "Smlouvy" v budoucnu vzešlé majetkové spory, které smluvní strany nevyřeší dohodou, se strany zavazují řešit v rozhodčím řízení před jediným rozhodcem, v souladu se zákonem č. 216/1994 Sb., o rozhodčím řízení a o výkonu rozhodčích nálezů, podle Rozhodčího řádu a Poplatkového řádu vydanými Sdružením rozhodců, s. r. o., IČ: 63 49 66 58, sídlem Příkop 8 (budova IBC), 604 10 Brno, s tím, že tyto dokumenty jsou zveřejněny v platném znění na internetových stránkách Sdružení rozhodců www.sdruzenirozhodcu.cz.
5. Práva a povinnosti vyplývající ze "Smlouvy" přecházejí na právní nástupce obou smluvních stran.
6. "Zákazník" souhlasí s uchováním, zpracováním a archivací svých osobních údajů, a to po dobu trvání "Smlouvy" a následně po dobu pěti (5) let po jejím zániku. "Zákazník" má právo kdykoliv svůj souhlas, s uchováváním, zpracováním a archivací, písemně odvolat. "Dodavatel" je oprávněn poskytnout osobní údaje a další data o "Zákazníkovi" třetím osobám, se kterými má uzavřenou smlouvu o zpracování dat. Zpracovatel může data použít jen k účelu, který je odsouhlasen "Dodavatelem".
7. "Zákazník" souhlasí s uchováním a podáváním informací o své platební morálce třetím osobám a registru (registrů) dlužníků v případě, že řádně a včas nehradí svoje závazky plynoucí ze "Smlouvy".
8. Pokud "Zákazník" poruší závažným způsobem podmínky "Smlouvy", "VOP" nebo "KOP", je "Dodavatel" oprávněn od "Smlouvy" odstoupit, a to s účinností ke dni doručení oznámení o odstoupení od "Smlouvy" "Zákazníkovi". Závažným porušením "Smlouvy" se rozumí zejména:
Jestliže se "Zákazník" dopustí závažného porušení "Smlouvy", je povinen "Dodavateli uhradit smluvní pokutu v jednorázové výši 100 % ceny "Dodávky" včetně DPH.
9. Nevynutitelnost a/nebo neplatnost a/nebo neúčinnost kteréhokoli ujednání "Smlouvy" neovlivní vynutitelnost a/nebo platnost a/nebo účinnost jejích ostatních ujednání. V případě, že by jakékoli ujednání "Smlouvy" mělo pozbýt platnosti a/nebo účinnosti, jsou "Smluvní strany" povinny zahájit jednání a v co možná nejkratším termínu se dohodnout na přijatelném způsobu provedení záměrů obsažených v takovém ujednání "Smlouvy", jež platnosti a/nebo účinnosti a/nebo vynutitelnosti pozbyla.
10. Není-li "Smlouvou" dohodnuto jinak, řídí se závazkový vztah "Smluvních stran" zákonem č. 513/1991 Sb., obchodním zákoníkem, v platném znění.
11. Tyto "VOP" nabývají platnosti a účinnosti dnem 1. 9. 2008.